Alla inlägg under september 2013

Av Josefine Bylin - 2 september 2013 20:39

Jag och Martin ska testa på lchf-dieten. Jag har några gravidetets kilon kvar + några kilon till,till målvikten. Tror det kommer gå bra! Finns massor av goda recept. Svårast kommer bli att motstå bröd. Älskar bröd!
Imorse gjorde jag bananpannkaka till frukost. Det var faktiskt helt okej.
Men vi har beslutat oss för att ha en ätar-dag då vi får äta vad vi vill.

Idag var det som sagt babysim. Babysimmet krockar mitt i ebbas förmiddags lur,vilket märks på Ebba. Var tvungen att väcka henne för att vi skulle hinna dit i tid. Sedan började Ebba klia sig i ögonen som hon gör när hon är trött precis när vi började bada. Men hon höll ut dom 20min som det håller på. Sen var det inge roligt något mer. Vi duschade det fortaste vi kunde sedan slocknade hon nästan direkt i bilen. Sov en stund sedan åkte vi hem till syster där mamma också var. Vi alla åkte ner på stan o kikade lite. Är ute efter en tjock filt hon kan ha i vagnen nu i höst, men hittade ingen bra.

Ebba somnade redan vid 18 ikväll. Eftersom hon ätit dåligt idag så ska jag väcka henne lite smått innan jag går o lägger mig och ge lite mat och byta blöja. Då sover hon längre imorgon bitti. Längtar varje kväll efter henne,saknar att ha henne i vårat sovrum...men att låta henne sova i eget rum är det bästa vi kunnat göra. Hon sover bättre och längre på morgonen och vi sover också bättre. Skönt att kunna ligga o prata med varandra utan att behöva viska ifall hon skulle vakna. Sen tror jag hon även blev lite störd av Martins väckarklocka.

Ebba med sin gudfar Robert :)

Av Josefine Bylin - 2 september 2013 11:04

Helgen susade hastigt förbi. Men den har varit bra! I fredags var det avskeds fest för Moa och Samuel som åkte till Indien i lördags. Vi avslutade kvällen tidigt eftersom Ebba var med. Tack och lov att jag beslutade mig för att åka bil dit. Fy vilka regnskurar det kom. Det var jobbigt att säga hejdå. Jag och Moa har bara kännt varandra i några månader men vi har i princip träffats varje dag nu och kommit varandra jättenära. Längtar massor tills dom kommer hem.

Lördagen bjöd på kräftskiva hemma hos Robert. Det var jättetrevligt ! Vi beslutade oss för att sova kvar. Då slapp vi även gå hem tidigt med tanke på Ebba.

Idag är det babysim på schemat. Det är så roligt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards