Alla inlägg under oktober 2013

Av Josefine Bylin - 15 oktober 2013 19:18

Denna vecka önskar jag dagarna hade flera timmar. På lördag fyller Martin 25 och kalas och fest håller på att planeras. Även Martins present.

Önskar att jag hade börjat lite mer i god tid med planeringen...har iaf lyckas så här i sista sekund bokat klipp och sling tid imorgon. Imorgon blir en dag med många ärenden. Kläder ska inhandlas till festen och present till Martin ska köpas. Mitt allt ska även bilen såklart behövas lämna in då flera lysen gått sönder sedan måste jag besöka banken. Puh...blir helt svettig.

Men det ska ordna sig på något vis :)

Imorse kom mamma med frukost, det var jättemysigt. Sedan hade vi mammaträff på biblioteket.

Av Josefine Bylin - 14 oktober 2013 09:29

Vilket väder vi har haft i helgen!! Hela året har ju haft perfekt väder. Sommaren var helt underbar och hösten med. Dock var våren kall men solig. Minns att det var soligt när vi åkte in till förlossningen, sedan var det soligt hela mars. Men svinkallt som sagt.

I lördags åkte vi över till runnskär. Det var dags att ta upp bryggan. Vi avslutade dagen med en kaffe i solen. Detta år har vi inte varit så mycket på runnskär. Så det kändes bra att få åka dit en gång innan säsongens slut. På kvällen åkte vi över till Maria och Tommie och åt pizza. Det var mysigt och trevligt som vanligt.

Idag är det babysim.

Av Josefine Bylin - 7 oktober 2013 19:11

När jag åkte till babysimmet idag stod det 16 grader på termometern. Helt otroligt. Minns inte att det varit en sån här fin o varm höst. Är glad att det inte blivit så jättekallt ännu,då kommer nog förhoppningsvis vintern kännas kortare.

Alldeles strax ska jag fixa en ost o skinkpaj. Pajer av olika slag har blivit en favorit för mig. Går ju att göra så många olika varianter.


[Bild]

Här ser man en skymt av ebbas två små tänder. Så söta så..

Av Josefine Bylin - 5 oktober 2013 19:03

Idag testade vi en gröt på burk här hemma. Var det äckligaste jag smakat någonsin. Tyckte nästan synd om Ebba när jag matade henne med det. Men hon tyckte det var gott iaf...

Av Josefine Bylin - 5 oktober 2013 09:50

Härliga lördag. Älskar att få vakna upp o se att Martin ligger kvar bredvid mig.

Igår var vi på kalas hos Martins gammelmoster o man. Vi skulle vara där 18.30 så jag fick lägga om ebbas dag lite. Ville hon skulle vara vaken o pigg. Lyckades få henne att sova mellan 10-12 på dagen sedan höll jag henne vaken till 16.30 Väckte henne sedan 18.15 vilket var perfekt. Hon var glad o sprallig. På kalasat höll hon ut till cirka 22.00 sedan somnade hon i min famn. Jättemysigt ! Hon vaknade sedan 23.00 och då passade jag på att sitta o gosa med henne ett tag. Vi var hemma vid 23.30 och då somnade hon på stört.
Hon vaknade sedan till vid 7.00 och ville ha mat och sedan somnade hon om. Kalaset måste ha tagit hårt på henne.

Ligger nu o väntar på att hon ska vakna så att vi kan äta frukost tillsammans. Sedan ska vi åka o handla mat till ikväll. Tacos står på menyn. Till efterrätt ska jag köpa en stor påse godis.

Av Josefine Bylin - 4 oktober 2013 09:16

Idag säger vi grattis till Ebba på hennes 7månaders dag. Nu är hon närmare 1år än nyfödd. Kul!

Igår var vi först hem till Katrin. Så kul att träffa alla små bebisar och mammor. Sedan åkte jag o Ebba ner på stan o lunchade med Marie-Louise och lilla Mariezoll.

Ebba somnade i vagnen när vi gick runt på stan och tanken var att när hon vaknade så skulle vi åka och storhandla. Men Ebba vaknade med världens humör och var näst intill otröstlig. Har aldrig sätt henne sådär. Misstänker att jag måste ta det lite lugnare på dagarna. Vi har nog flängt för mycket. Sedan är det ju två små tänder som är på väg upp i munnen.


Av Josefine Bylin - 1 oktober 2013 18:46

Ebbas och jag har varit lite snoriga några dagar. Nu är det mycket bättre. Jag kände mig lite krasslig förra veckan, lite frusen och trött. Men tack och lov bröt det aldrig ut ordentligt. Ebba klara sig även hon med bara en snorig näsa.

Dagarna och veckorna springer iväg...på fredag blir Ebba redan 7månader. Har sagt det förr o säger de igen, mitt liv har aldrig gått så här fort.

Ebba sitter nu nästan helt stadigt och är inte långt ifrån att börja krypa. Bara styrkan i armarna som saknas.

Idag har jag varit på öppna kyrkis med Marie-Louise o Jenny. Det är så perfekt att dom har öppet på eftermiddagar på tisdagar . Då hinner Ebba sova sin förmiddagslur. Hon brukar sova i nästan 2 timmar och då kan jag koppla av o bara vara.

Ebbas fina viktkurva :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards