Alla inlägg den 7 september 2013

Av Josefine Bylin - 7 september 2013 09:39

I torsdags tittade vi på arga doktorn på 1.an Dom pratade om min sjukdom -ehlers danlos. Det var riktigt intressant. Kvinnan som programmet handlade om hade samma typ av diagnos som jag har. att få den diagnosen var jättesvårt. Vi har själva farit runt mellan sjukhus och träffat läkare från Göteborg och Uppsala. Det är en sjukdom man lär sig att leva med. Jag tänker inte ens på att jag har ont, bara om jag stannar upp o känner efter. Men jag har bestämt att jag inte ska leva annorlunda för det. Jag vill jobba 100% även fast jag inte behöver. Det ända jag valde att avstå var idrotten i skolan, eftersom det tog onödig energi. Märkte när jag slapp vara med att mina betyg blev bättre. Det är så intressant att se hur folk väljer att låta sjukdomen ta över ens liv. Men för kvinnan måste det varit en lättnad att få veta vad som var fel efter 50 år av smärtada. jag vet ju inte hur min kropp mår om 30år.

Igår var vi bjudna hem till Tommie och Maria. Det var trevligt som vanligt. Vi grillade och satt på altan och prata hela kvällen. Vi är så glada att vi har träffat sånna underbara människor.

Nu ska jag alldeles strax skjussa Martin till stationen. Han ska till Stockholm med några jobbarkompisar. Jag och Ebba åker till Erikslund med mamma. Sedan ikväll kommer Linda. Vi ska laga mat och äta godis. Ska bli trevligt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards